TED-előadások – Az inspiráló nyilvános beszéd 9 titka

Ahhoz, hogy valami inspirálóan hasson az emberre, igen látványosnak, meggyőzőnek, és különlegesnek kell lennie. Ez egyformán igaz egy filmre, könyvre, vagy bármilyen előadásra. A lényege úgyis ugyanaz, megfogjon minket, magával ragadja a figyelmünket.

Milyen számomra egy ideális előadás?

Érdekes a téma, figyelemfelkeltő, elgondolkodtató, időnként kizökkent és megdöbbent. Ehhez persze a témán felül az előadó személye is rengeteget hozzátesz. Beszélni kell, hatást kell kiváltani. Ennyi lenne a lényeg. A kérdés már csak az, hogyan? Erre ad választ a HVG Könyvek gondozásában megjelent TED-előadások című könyv.

Egy korábbi ajánlómban már talán olvashattátok, mit takar a TED kifejezés. A TED, egy nonprofit szervezet, melynek küldetése, hogy teret adjon a gondolatoknak. Rövid, de annál inspirálóbb előadások, bemutatók. Bármilyen történet, ami hatással lehet az emberek életére. Motiváció, útmutatás, vagy éppen megoldás valamilyen problémára.

A könyvben Camine Galo, a neves kommunikációs szakember, aki olyan nagy márkáknak dolgozik, mint a Coca-Cola, HP, vagy a Pfizer, kilenc pontban gyűjtötte össze az olvasóknak az inspiráló nyilvános beszéd titkait.

tedbesz1

De természetesen a könyvben sokkal bővebben, részletesebben is olvashatunk róla. Az előadás módokon felül, szó van például a gesztikulációról is. Hiszen a testbeszéd legalább annyira pontos, mint a tényleges mondanivaló.

A legjobban pedig az tetszett benne, hogy a leírtakból nem csak azok tanulhatnak, akik rendszeresen előadásokat tartanak, hanem mindenki. Hasznos lehet egy állásinterjún, munkánk során. Pedagógusok is meríthetnek belőle ötletet, hogyan keltsék fel a diákok figyelmét. Üzletembereknek, akik sokat tárgyalnak. Egy szónak is száz a vége, a könyvet olvassák el azok, akik szeretnek beszélni, és nyitottak az emberek, a közösségek felé. Legyünk ellenállóak, lenyűgözőek, megnyerőek.

Carmine Gallo: TED-előadások, HVG Könyvek, 2014