A sztori, amire emlékezni fogsz

Biztosan veled is előfordult már, egy reklám, egy rövid kis történet annyira megmaradt benned, minden momentumát vissza tudnád adni. Vajon mi ennek az oka? Hogyan maradnak meg egyes történetek, miként felejtünk el másokat? Én miként mesélnék el valamit? Témába illő könyv került a kezembe, ezért is merültek fel bennem a fenti kérdések. A sztori, amire emlékezni fogsz. 

A sztori, amire emlékezni fogsz

Amikor kezembe került a kötet, pár percig csak ültem és azon gondolkodtam, mely reklámok voltak rám hatással, melyikre emlékszem igazán. Hát, megvallom nem tudok felidézni egyet se. Mondjuk hozzáteszem, nem is nézek tévét. Az online megjelenő reklámok nagyrészét pedig szinte egyből átugrom. Ha történet, akkor TED előadások. Azokat nagyon szeretem. Rövidek, lényegretörők és emlékezetesek.  

Történetmondással mindent el lehet érni – a vezetői kommunikáció javításától kezdve az értékesítők motiválásán keresztül a konkurencia ügyfeleinek átcsábításáig. Ez a legújabb, legátütőbb üzleti eszköz. Kindra Hall bemutat négy történettípust, amelyekkel a beszélő megkülönböztetheti magát a többi beszélőtől, magára vonhatja a hallgatóság figyelmét, és javíthat vállalkozása pozícióján.

Értéktörténet – ezzel meggyőzöd az ügyfelet, hogy szüksége van a termékedre vagy szolgáltatásodra. 
Alapítótörténet – ezzel meggyőzöd a befektetőket és az ügyfeleket, hogy érdemes a vállalatodba fektetniük. 
Céltörténet – ezzel összehangolod és motiválod az alkalmazottakat és kollégákat. 
Ügyféltörténet – ennek révén terméked vagy szolgáltatásod használója közkinccsé teheti autentikus tapasztalatait. 

Esettanulmányok, cégprofilok, anekdoták és saját, eredeti kutatások felhasználásával, lépésekre bontva mondja el a szerző, hogyan találj rá a saját történeteidre, és hogyan dolgozd ki azokat – üzleti céljaid szolgálatába állítva. 

Korábban már olvastam hasonlót, Carmine Gallo tolmácsolásában, ami a TED előadásokról szólt, hogyan lehet igazi sikert aratni egy pár perces előadással. Sajnos a könyvei már nem, vagy csak nagyon nehezen beszerezhetők. Ezért is örültem a fenti könyv megjelenésének. Annak ellenére is, hogy valószínű nem fogok előadást tartani. Mint átlagolvasót érdekelt az egész történetmesélés pszichológiai háttere, felépítése. Vajon egy könyvből meg lehet mindezt tanulni?  

A válaszom, igen. A kötet hasznos, érdekes és a hétköznapokba jól beépíthető tanácsokkal lát el minket, hogyan meséljünk jól. Persze, azért egy olvasással senki nem fogja megváltani a világot, de kiindulási alapnak tökéletes.  

Én kinek ajánlom? Vezetőknek, üzletembereknek, üzletkötőknek, tanároknak, bloggereknek. Minden olyan embernek, aki szeretne hatással lenni másokra, aki szeretne segíteni történetekkel, saját tapasztalatokkal.

A kötet itt rendelhető.